Hoe overleef ik op mezelf wonen?

Dat is de grootste vraag en soms weet ik het zelf nog niet helemaal, Maar.. Ik heb in het afgelopen jaar dat ik op mezelf woon wel een aantal trucjes ontdekt om het allemaal wat makkelijker voor mezelf te maken.

Ten eerste verzamel al je lege flessen tot het einde van de maand.. i know dan heb je veel flessen naast je koelkast maar geloof me als je ze allemaal te gelijke tijd inlever dan heb je wel een soort cadeautje aan jezelf. Ik koop altijd wat lekkers om mezelf te belonen.

Als we dan toch al in de jumbo of de aldi staan om die flessen in te leveren kunnen we beter gelijk ook wat boodschappen voor de rest van de week gaan halen. Maar zo werkt het meestel niet. Als je zo de winkel in stapt zonder dat je weet wat je wilt halen, haal je altijd te veel en te veel onnodige en vaak ongezonde dingen. Maak voor je naar de winkel gaat even een boodschappenlijstje, kijk even je voorraad kastje door wat je nog in huis hebt , niet dat je straks weer met een pot sperziebonen komt aanzetten terwijl er al 3 in de kast staan. Hou je ook aan je boodschappenlijstje zo maak je nooit te veel geld op aan onnodige dingen.

Dan komen we bij een tip die ik eerst altijd heel onnodig vond maar eigenlijk super handig is. En dat is reclame folders door spitten. Elke winkel heeft elke week goede aanbiedingen, van drinken tot shampoo we hebben het toch allemaal nodig. Ik hou niet van reclame folders door spitten en het is nogal lastig want ik heb 16 huisgenoten en we hebben maar 1 brievenbus, dus dat betekend ook 1 setje folders voor heel het gebouw. Ik ben gaan zoeken en ik heb een app gevonden die linkt aan waar jij woont en daar staan alle reclame folders in. Zo hoef ik niet bij de brievenbus te liggen om de eerste te zijn met de folders.. ik heb ze gewoon elke dag bij de hand in de app op mijn telefoon. De app heet : Reclamefolder en is gratis verkrijgbaar in de App Store of kijk ook eens op hun website :http://www.reclamefolder.nl/

Opruimen is een vak apart en het is alles behalve mijn favoriete bezigheid. Ik zet altijd een lekker muziekje op en probeer altijd om beetje bij beetje op te ruimen. Ik heb een klein schema voor mezelf opgesteld met welke dag ik welke taak moet uitvoeren.. and yes im a student .. dus dat betekend ook dat ik dingen af en toe niet doe.. maar daarvoor heb ik mijn weekend vrij geroosterd en kan ik het weekend altijd de taakjes doen die ik de dagen daar voor heb opgeschoven.

Het laatste en toch wel belangrijke onderdeel is denk ik toch echt geld. Ik heb voor mezelf een budget opgesteld van 15 euro in de week om boodschappen te halen. Ik ben maar alleen en yes mensen dit is makkelijk haalbaar voor 1 persoon. Ik pin aan het begin van de week mijn 15 euro en ik heb dus altijd mijn weekgeld contant zodat ik niet onnodig ga pinnen ( deze bedragen lopen vaak snel op ) Als ik geld over hou na dat ik mijn week boodschappen heb gedaan doe ik dit in een bakje op mijn kast en als ik af en toe ergens trek in heb of ik zie wat leuks kan ik dit van mijn overgebleven geld halen, of ik heb een extra centje voor volgende week om wat duurdere of luxere merken of producten te kopen!

Ik hoop dat jullie wat aan mijn geweldig makkelijke tips hebben gehad, en hebben jullie nog leuke en easy tips voor mij? laat het dan vooral achter in de comments.

Schermafbeelding 2016-05-09 om 12.22.39

8 thoughts on “Hoe overleef ik op mezelf wonen?

      1. ahh dankjewel schat. ik ben ook echt zo super gelukkig! Ik wil elke keer een mooie foto maken van hoe mn huisje er nu uit ziet maar dan heb ik weer eens geen zin om op te ruimen haha! maar het blogje over mijn huisje komt er aan hoor schat

        Liked by 1 person

Leave a Reply

