Home tour?

Hallo allemaal en vandaag heb ik een kleine roomtour voor jullie. Ik ben nu al een paar maandjes verhuisd naar Rotterdam. En ik had deze tour al een tijdje aan jullie beloofd. Nou… het is niet echt een tour maar zo hebben jullie een beetje een idee hoe ik nu leef en hoe het er bij mij uit ziet.

Waar woon ik? Ik woon antikraak in Rotterdam. En dat betekend dat dit gebouw waar in ik woon in de verkoop staat. Ik en nog 16 andere personen wonen in dit gebouw wat voor heen een oud kinderdagverblijf is geweest zodat het gebouw onderhouden blijft. Antikraak is bedoeld om kraak te voorkomen. Kraak betekend dat mensen hier zonder toestemming zouden gaan wonen of verblijven. Ik woon hier dan ook voor weinig geld en dat is in mijn situatie heel handig. Wat een min puntje is,is dat het gebouw in de verkoop staat en wij dus niet weten hoelang we hier kunnen blijven wonen. Ik mag verder ook niet verven, geen gaten boren of spijkers ophangen, omdat ik het gebouw in de oude staat moet houden.

Ik vind het best spannend om dit te doen want ik ben helemaal niet blij met hoe alles er nu uit ziet. Ik heb nog helemaal geen spullen die mijn huis op leuke dus het is allemaal nog heel kaal en saai. Maar ik vind het een fijn huisje. Mijn kamer is precies groot genoeg om verschillende hoekjes te maken. Zo heb ik geprobeerd een slaapkamer, woonkamer en keuken te creëren. Door ruimte gebrek zie je bijvoorbeeld links op de 2e foto een oud kleedje die ik naar het grootvuil moet brengen. Maar ik heb daar nog helemaal geen tijd voor gehad.. dus staat hij momenteel achter de kast verscholen haha. Maar mijn kamer spreekt eigenlijk heel erg voor zich.

img_1153img_1154

Maar oké als we mijn kamer binnenkomen is links een ikea kledingrek. Ik gebruik hem als kapstok en als opberg ruimte voor mijn handdoeken, boodschappentasjes, sportkleding en voor mijn sneakers en sjaals.  Daar naast hebben we gelijk het woonkamer gedeelte. Met 2 banken een salontafeltje en een tv meubel met mijn tv, xbox en mijn dvd collectie. Achter de bank bij de muur is een soort vensterbankje waar mijn verwarming onder is verstopt en hier kook ik altijd op. ( te zien op foto 2 )  Want ik had net een kan met het recept van mijn moeders groentesoep gemaakt. Als jullie daar een recept over willen zien, kan ik die zeker een keer maken! Dan naast het woonkamer gedeelte hebben ik een soort eetkamer/keuken gedeelte. Met mijn eettafelset, koelkast, kookplaten, mini oventje en 2 opbergkasten. In de opbergkasten heb ik al mijn servies , mn pannen en mijn eten staan. Aangezien ik alleen ben heb ik natuurlijk niet mega veel eten in huis dus gebruik ik daar 2 planken voor.  Dan komen we nu alweer bij het laatste gedeelte en dat is mijn slaapgedeelte. Het is alleen maar een bed en een kast maar eigenlijk is dat ook wel voldoende voor een slaapkamer toch? haha. Aan de deur heb ik een hangspiegel om ruimte te besparen.

Dit was alweer de roomtour van mijn kamer. Hebben jullie leuke ideetjes om het hier wat op te leuke? alle ideeën zijn welkom.

Schermafbeelding 2016-05-09 om 12.22.39

11 thoughts on “Home tour?

      1. Nou je hebt je best gedaan ! En miss een kleine tip . Ik zou niet te veel spullen zetten want wat je erin zet moet er ook een keer eruit als het toch verkocht word . Maar wat deel je met de andere de douche wc Enzo ?

        Liked by 1 person

      2. ja alleen de douch en de wc, er zijn er meerdere in het gebouw we hebben zeker 10 wc’s en volgens mij 4 douches.. gelukkig douch ik heel vroeg sochtends dus ik heb nog nooit hoeven wachten. Verder kook ik gwn in mijn kamer maar er zijn wel een aantal keukens in het gebouw!

        Liked by 1 person

Leave a Reply

